COLUMN | ‘Prachtig nieuws dat mkb weer in beweging komt’

Na een aantal roerige maanden zien we bij PIM Lease de vraag naar operational- en importlease toenemen. Twee factoren spelen daarbij een rol: onze kennis van de Europese markt in jonggebruikte auto’s én onze persoonlijke aanpak. Gerben de Groot legt uit.

Door corona heeft de productieketen van nieuwe auto’s lang stilgelegen. Nu de vraag naar lease vanuit het mkb weer aantrekt, hebben we met onze dienstverlening een stapje voor: we zijn specialist in het vinden van jonggebruikte auto’s uit heel Europa. De afgelopen maanden hebben we ook veel nieuwe auto’s geïmporteerd; auto’s die nog voor de crisis geproduceerd zijn en bij grote buitenlandse dealers in de voorraad stonden. Daardoor kunnen onze klanten bijvoorbeeld extra snel de weg op met een nieuwe of jonggebruikte elektrische auto, tegen de fiscale voordelen van 2019.

Slag om de arm

Het is prachtig nieuws dat bedrijven weer in beweging komen. Tegelijkertijd zie je dat ondernemers een slag om de arm houden als het om mobiliteit gaat; we weten nog niet goed hoe de komende maanden eruit gaan zien. Dat is een van de redenen waarom ze naar lease en shortlease kijken; die drempel is minder hoog dan de investering in een nieuwe auto – áls je die al kunt krijgen op dit moment. Voor zzp’ers is het misschien nog belangrijker om niet je hele financiële buffer in een auto te steken.

Voor ondernemers, door ondernemers

De andere reden dat we weer meer nieuwe klanten mogen verwelkomen, staat eigenlijk los van de economische omstandigheden. We hebben ons vanaf het begin onderscheiden met onze persoonlijke aanpak. We kennen al onze klanten; weten waar ze mee bezig zijn en wat ze nodig hebben om zich op hun core business te kunnen richten. We zijn er om ondernemers volledig te ontzorgen op het gebied van mobiliteit.

Wat daarbij helpt is dat we bij PIM Lease zelf ook allemaal al jaren ondernemen. We kennen de uitdagingen waar je met een mkb-bedrijf mee te maken krijgt. We horen vaak dat onze klanten het waarderen dat we met ze meedenken. Zo kon het gebeuren dat iemand die kwam voor een Range Rover Velar uiteindelijk vertrok in een Tesla Model 3. Niet alleen omdat het financieel interessanter is, maar ook omdat het beter paste bij de sector waarin hij actief is.

Gerben de Groot

Wil je meer weten over importlease of shortlease? Neem dan contact met ons op, of rij eens langs op de Helsingborgweg in Groningen (anderhalve meter gegarandeerd).