pim Veelgestelde vragen

Vind hier het antwoord op de meest gestelde vragen. Staat het antwoord op uw vraag niet in het overzicht, neem dan contact op.

Waar heeft u een vraag over?

Schade, diefstal & pech onderweg

Heeft u schade gereden, dan gaan wij dat voor u oplossen. Eenzijdige schade meldt u eenvoudig via +31 50 211 5678. Wij zorgen dat het vervolgens zo snel mogelijk afgehandeld wordt. In geval van een aanrijding hebben we een volledig ingevuld Europees schadeaangifteformulier nodig. Deze kunt u direct naar ons adres sturen of via een scan in de mail. Foto’s helpen ons bij het afwikkelen van de schade. Wij nemen de zorg voor de afhandeling vanaf daar van u over en houden u op de hoogte van de voortgang. Letsel- of loonschade kunt u ook bij ons melden, wij dragen dit voor u over aan onze verzekeringspartner.
Als u met uw leaseauto langs de weg komt te staan kunt u het best direct met onze alarmcentrale bellen. Binnen Nederland, maar ook in de rest van Europa helpen zij u weer op weg. De alarmcentrale is 7 dagen per week, 24 uur per dag te bereiken via +31 85 077 8215.
Neem direct contact op met het VAR: 071-3641777 en informeer uw contactpersoon bij PIM Lease. Het Vermiste Auto Register registreert uw auto als gestolen zodat deze bekend wordt bij de landelijke opsporingsdiensten.
Heeft u ruitschade? Dat is al vervelend genoeg. Gelukkig heeft PIM Lease hier een coulante oplossing voor. Ruitreparaties zijn voor u als berijder kosteloos. Wanneer een voorruit vervangen moet worden als gevolg van steenslag dan geldt er een gehalveerd eigen risico. In geval van ruitschade kunt u contact opnemen met Autototaalglas op telefoonnummer 0800-0828.

Brandstof & Bekeuringen

Uw brandstofdeclaratie kunt u mailen naar Sebastiaan Kok (sebastiaan@pimlease.nl). Hij zorgt voor de verdere afhandeling hiervan via Travelcard.
Bij PIM Lease maken we gebruik van Travelcard. Indien deze niet bij uw contract in zit, kunt u deze alsnog aanvragen. Indien u niet zelf over uw contract gaat, kunt u dit doen via de persoon die hier binnen uw organisatie verantwoordelijk voor is. In geval van diefstal of verlies kunnen wij een nieuwe pas voor u bestellen. Neem contact met ons op voor verdere afhandeling.
Indien wij een bekeuring ontvangen, zullen wij deze rechtstreeks naar de berijder sturen. Deze komt dus automatisch uw kant op, u hoeft niks te doen. Wel moet u de bekeuring zelf betalen.
Indien u bezwaar wilt maken tegen een beschikking dan dient u allereerst een machtiging op te vragen bij PIM Lease aangezien PIM Lease kentekenhouder van de auto is. Wanneer er rechtsboven, op de door u ontvangen beschikking, de letter M staat vermeld dan kunt u online uw bezwaar indienen met uw Digi-D. Meer informatie treft u aan op https://www.om.nl/onderwerpen/verkeersboete. Wilt u liever een brief schrijven om beroep te maken, dan treft u meer informatie aan via: https://www.cjib.nl/ik-wil-met-een-brief-bezwaar-maken-tegen-mijn-verkeersboete. Hiervoor heeft u een machtiging nodig, welke u bij ons op kunt vragen. Deze dient u toe te voegen bij uw bezwaar.

Onderhoud

Ook voor periodiek onderhoud en reparatie aan uw leaseauto maakt u zelf een afspraak bij een merkdealer bij u in de buurt. De merkdealer vraagt de onderhoudsbeurt of akkoord voor de reparatie aan bij PIM Lease via het communicatiesysteem (ROB-systeem) of zal ons telefonisch raadplegen.
U bent zelf verantwoordelijk voor het tijdig laten uitvoeren van de APK. Uiteraard informeren wij u hier van te voren over.
In principe worden al onze leaseauto's geleverd met all season banden en hoeven deze dus niet gewisseld te worden.
Al onze auto's worden standaard uitgerust met all season banden. Hiermee kunt u in principe het hele jaar door blijven rijden.

Onderweg

Nee. Een groene kaart is niet verplicht in de EU-landen, Zwitserland, Liechtenstein, Noorwegen, Kroatië, Andorra en IJsland. In deze landen kan de politie via een centraal register nagaan of een voertuig verzekerd is.
Wij kunnen deze voor u opstellen en per mail aan u versturen. Neem hiervoor contact op met uw contactpersoon binnen PIM Lease.
Indien u uw kentekencard bent verloren of niet meer kunt vinden kunnen wij een nieuwe voor u aanvragen bij het RDW. Neemt u hiervoor contact op met uw contactpersoon bij PIM Lease. Houdt u er rekening mee dat de kosten voor een nieuwe kentekencard wordt doorbelast aan de lessee (contractpartner).
Neem spoedig contact op met PIM Lease via 050-2115678 of via info@pimlease.nl Wij blokkeren uw verloren pas en vragen een nieuwe pas voor u aan zodat u uw tankbeurten weer kunt afrekenen.
Neem zo spoedig mogelijk contact op met PIM Lease via 050-2115678 of info@pimlease.nl. Wij blokkeren uw verloren pas en vragen een nieuwe pas voor u aan zodat u uw tankbeurten weer kunt afrekenen.

Alles over uw leasecontract

Bij het inleveren van de auto ontvangen wij graag het kentekenpasje, de reservesleutels en de mee geleaste accessoires. U wordt van te voren op de hoogte gebracht waar u uw leaseauto in moet leveren. Het is aan te raden hier zelf bij aanwezig te zijn. Het is ook mogelijk om de auto over te nemen. Uw adviseur bij PIM Lease kan hiervoor een berekening maken.
Iedereen met een geldig rijbewijs mag in de leaseauto rijden. U dient dit wel te overleggen met uw werkgever, aangezien deze contractpartner is.
Uw leaseauto is standaard verzekerd zonder eigen risico voor Wettelijke Aansprakelijkheid (WA) – schade en een laag eigen risico voor casco schade. Daarnaast is deze standaard uitgebreid met een Schadeverzekering Inzittenden (SVI). Indien de schade door een ander is toegebracht en deze gegevens bekend zijn, dan verhalen wij die schade voor u bij de tegenpartij. U betaalt in dit geval geen eigen risico. Indien gewenst kan de verzekering worden uitgebreid met een Schadeverzekering Inzittenden (SVI).

Elektrisch leasen

Ja, dat kan. Het is mogelijk om een laadpaal bij u thuis of op kantoor mee te financieren in uw maandelijkse leasebedrag. Onderhoud- en installatie van de laadpaal is hier bij inbegrepen.
Afhankelijk van de vorm van uw leasecontract, krijgt u ook een laadpas. Hiermee kunt u onderweg laadpunten activeren en afrekenen.
Het percentage bijtelling is afhankelijk van wanneer de leaseauto geregistreerd is. Is dit nog in 2019 geweest, dan betaalt u 4% bijtelling. Voor alle auto's met een registratie in 2020 geldt een bijtellingspercentage van 8%.

Shortlease

Shortlease is de flexibele en kortdurende vorm van zakelijke operational lease. Shortlease contracten lopen minimaal 1 maand en zijn per dag opzegbaar.
Shortlease geeft u de mogelijkheid om voor kortere tijd een auto te leasen. Dat is met name handig als u tijdelijk een werknemer in dienst heeft of een project voor bepaalde tijd heeft.
Voor Shortlease geldt dat we zorgen dat u snel op weg kunt, in veel gevallen zelfs de volgende dag al. Is de auto van uw wensen niet op voorraad, dan zorgen we voor een passend alternatief.

Veelgestelde vragen en antwoorden


Moet ik verplicht een groene kaart in mijn auto hebben?

Nee. Een groene kaart is niet verplicht in de EU-landen, Zwitserland, Liechtenstein, Noorwegen, Kroatië, Andorra en IJsland. In deze landen kan de politie via een centraal register nagaan of een voertuig verzekerd is. 

Wilt u uw groene kaart toch graag ontvangen ? Geen probleem. Neem even contact op met uw contactpersoon binnen PIM Lease en we mailen deze snel naar u toe.


Wie zijn de toegestane bestuurders in mijn lease auto?

Iedereen met een geldig rijbewijs mag in de leaseauto rijden. Aangezien uw werkgever contractpartner is dient u het wel te overleggen met uw werkgever.

 

Hoe is mijn lease auto verzekerd?

Uw leaseauto is standaard verzekerd zonder eigen risico voor Wettelijke Aansprakelijkheid (WA) – schade en een laag eigen risico voor casco schade. Daarnaast is deze standaard uitgebreid met een Schadeverzekering Inzittenden (SVI). Indien de schade door een ander is toegebracht en deze gegevens zijn bekend, dan verhalen wij die schade voor u bij de tegenpartij. U betaalt in dit geval geen eigen risico.


Wat moet ik doen bij ruitschade?

Heeft u ruitschade? Dat is al vervelend genoeg.  Ruit reparaties zijn voor u als berijder kosteloos. Wanneer een voorruit vervangen moet worden als gevolg van steenslag dan geldt er een gehalveerd eigen risico. In geval van ruit schade kunt u contact opnemen met Autotaalglas op telefoonnummer 0800-0828.


Wat moet ik doen voor onderhoud en reparatie?

Als berijder van een leaseauto bent u verantwoordelijk voor het tijdig laten uitvoeren van onderhoudsbeurten. De regels en instructies hiervoor staan beschreven in het onderhoudsboekje van uw leaseauto. Controleer voor uw eigen veiligheid regelmatig de motorolie, koelvloeistof en ruitenwisservloeistof. Heeft u twijfels of weinig verstand van auto’s? Laat de controle dan door de dealer uitvoeren. 

Ook voor periodiek onderhoud en reparatie aan uw leaseauto maakt u zelf een afspraak bij een merkdealer bij u in de buurt. De merkdealer vraagt de onderhoudsbeurt of akkoord voor de reparatie aan bij PIM Lease via het communicatiesysteem (ROB-systeem) of zal ons telefonisch raadplegen.


Hoe wordt een bekeuring afgehandeld?  

Indien wij een bekeuring ontvangen, zullen wij deze rechtstreeks naar de berijder sturen. Deze komt dus automatisch uw kant op, u hoeft niks te doen. Wel moet u deze zelf betalen


Heeft u schade gereden?

Heeft u schade gereden, dan gaan wij dat voor u oplossen. Eenzijdige schade meldt u eenvoudig via +31 50 211 5678. Wij zorgen dat het vervolgens zo snel mogelijk afgehandeld wordt.

In geval van een aanrijding hebben we een volledig ingevuld Europees schadeaangifteformulier nodig. Deze kunt u direct naar ons adres sturen of via een scan in de mail. Foto’s helpen ons bij het afwikkelen van de schade.

Wij nemen de zorg voor de afhandeling vanaf daar van u over en houden u op de hoogte van de voortgang. Letsel- of loonschade kunt u ook bij ons melden, wij dragen dit voor u over aan onze verzekeringspartner.


Hoe kan ik een verklaring voor parkeervergunning aanvragen?

Neem contact op met uw contactpersoon binnen PIM Lease. Wij stellen deze dan voor u op en versturen dit per mail. 


Mijn auto is gestolen, wat moet ik doen?

Is uw lease auto gestolen? Neem dan direct contact op met het VAR: 071-3641777.
Het Vermiste Auto Register (VAR) registreert uw auto op als gestolen zodat deze bekend wordt bij de landelijke opsporingsdiensten. Binnen 1 werkdag moet u de diefstal ook melden bij PIM lease. 


Ik ben mijn kentekencard kwijt, wat moet ik doen ?

Wanneer u uw kentekencard bent verloren of niet kunt vinden dan vragen wij een nieuwe voor u aan bij het RDW. Neemt u hier voor contact op met uw contactpersoon bij PIM lease. Hou er rekening mee dat de kosten voor een nieuwe kentekencard wordt doorbelast aan de lessee (contractpartner).


Ik ben mijn tankpas kwijt, wat moet doen?

Neem spoedig mogelijk contact op met PIM Lease via 050-2115678 of info@pimlease.nl.  Wij blokkeren uw verloren pas en vragen een nieuwe pas voor u aan zodat u uw tankbeurten weer kunt afrekenen.


Mijn pas werkt niet meer of is geblokkeerd, wat moet ik doen?

Neem zo spoedig mogelijk contact op met PIM Lease via 050-2115678 of info@pimlease.nl. Wij blokkeren uw verloren pas en vragen een nieuwe pas voor u aan.


Ik wil bezwaar aan tekenen tegen een bekeuring die ik heb ontvangen, hoe doe ik dat ?

Indien u bezwaar wilt maken tegen een beschikking dan dient u allereerst een machtiging op te vragen bij PIM Lease aangezien wij kentekenhouder zijn van de auto. Wanneer er rechtsboven, op de door u ontvangen beschikking, de letter M staat vermeld kunt u online uw bezwaar indienen met uw DiGi-D. Meer informatie treft u aan op https://www.om.nl/onderwerpen/verkeersboete.

Wilt u liever beroep maken door een brief te schrijven? Meer informatie hierover vindt u hier: 
https://www.cjib.nl/ik-wil-met-een-brief-bezwaar-maken-tegen-mijn-verkeersboete

Hiervoor heeft u een machtiging nodig, welke u bij ons op kunt vragen. Deze dient u toe te voegen bij uw bezwaar.