pim Veelgestelde vragen
Vind hier het antwoord op de meest gestelde vragen. Staat het antwoord
op uw vraag niet in het overzicht, neem dan contact op.
Waar heeft u een vraag over?
Acute hulp
Bel 085- 077 8215, u wordt direct doorverbonden met de alarmcentrale. De alarmcentrale is 7 dagen per week, 24 uur per dag te bereiken. Indien noodzakelijk zal er een berger worden ingeschakeld om uw auto af te slepen. Neem aansluitend zo spoedig mogelijk contact met ons op.
Bel 085 - 077 8215, uw wordt direct doorverbonden met de alarmcentrale. Binnen Nederland, maar ook in de rest van Europa helpen zij u weer op weg. De alarmcentrale is 7 dagen per week, 24 uur per dag te bereiken.
Schade, diefstal & pech onderweg
Heeft u schade gereden, dan gaan wij dat voor u oplossen. Eenzijdige schade meldt u eenvoudig via +31 50 211 5678. Wij zorgen dat het vervolgens zo snel mogelijk afgehandeld wordt.
In geval van een aanrijding hebben we een volledig ingevuld Europees schadeaangifteformulier nodig. Deze kunt u direct naar ons adres sturen of via een scan in de mail. Foto’s helpen ons bij het afwikkelen van de schade.
Wij nemen de zorg voor de afhandeling vanaf daar van u over en houden u op de hoogte van de voortgang. Letsel- of loonschade kunt u ook bij ons melden, wij dragen dit voor u over aan onze verzekeringspartner.
Als u met uw leaseauto langs de weg komt te staan kunt u het best direct met onze alarmcentrale bellen. Binnen Nederland, maar ook in de rest van Europa helpen zij u weer op weg. De alarmcentrale is 7 dagen per week, 24 uur per dag te bereiken via +31 85 077 8215.
Neem direct contact op met het VAR: 055- 7410001 en informeer uw contactpersoon bij PIM Lease. Het Vermiste Auto Register registreert uw auto als gestolen zodat deze bekend wordt bij de landelijke opsporingsdiensten.
Heeft u ruitschade? Dat is al vervelend genoeg. Gelukkig heeft PIM Lease hier een coulante oplossing voor. Ruitreparaties zijn voor u als berijder kosteloos. Wanneer een voorruit vervangen moet worden als gevolg van steenslag dan geldt er een gehalveerd eigen risico. In geval van ruitschade kunt u contact opnemen met 123RUIT.nl via www.123RUIT.nl of op telefoonnummer 088 - 1850 500.
Brandstof & Bekeuringen
Uw brandstofdeclaratie kunt u mailen naar Sebastiaan Kok (sebastiaan@pimlease.nl). Hij zorgt voor de verdere afhandeling hiervan via Travelcard.
Bij PIM Lease maken we gebruik van Travelcard. Indien deze niet bij uw contract in zit, kunt u deze alsnog aanvragen. Indien u niet zelf over uw contract gaat, kunt u dit doen via de persoon die hier binnen uw organisatie verantwoordelijk voor is. In geval van diefstal of verlies kunnen wij een nieuwe pas voor u bestellen. Neem contact met ons op voor verdere afhandeling.
Indien wij een bekeuring ontvangen, zullen wij deze namens u voldoen. Wij sturen u een kopie van de bekeuring toe en belasten deze, inclusief administratiekosten, aan u door.
Indien u bezwaar wilt maken tegen een beschikking dan dient u allereerst een machtiging op te vragen bij PIM Lease aangezien PIM Lease kentekenhouder van de auto is. Wanneer er rechtsboven, op de door u ontvangen beschikking, de letter M staat vermeld dan kunt u online uw bezwaar indienen met uw Digi-D. Meer informatie treft u aan op https://www.om.nl/onderwerpen/verkeersboete.
Wilt u liever een brief schrijven om beroep te maken, dan treft u meer informatie aan via: https://www.cjib.nl/ik-wil-met-een-brief-bezwaar-maken-tegen-mijn-verkeersboete. Hiervoor heeft u een machtiging nodig, welke u bij ons op kunt vragen. Deze dient u toe te voegen bij uw bezwaar.
Onderhoud
Voor periodiek onderhoud en/of reparatie aan uw leaseauto mag u zelf een afspraak maken bij een merkdealer bij u in de buurt. Daarnaast kunt u ook contact opnemen met een vestiging van Bosch Car Service naar keuze, zij hebben een landelijk dekkend netwerk van garagebedrijven.
Graag bij het maken van de afspraak aangeven dat het een leaseauto van PIM Lease betreft en geef hierbij het telefoonnummer 050-211 5678 door.
De dealer kan vervolgens telefonisch akkoord aanvragen bij PIM Lease voor het uit te voeren onderhoud, reparatie en/of vervangende auto.
Als berijder bent u verantwoordelijk voor het tijdig laten uitvoeren van de APK. Een geruime periode voor de vervaldatum ontvangt u van ons een e-mail met het verzoek de APK keuring in te plannen.
Indien uw mailadres niet bij ons bekend is informeren wij uw werkgever / de contractant hierover.
In principe worden al onze leaseauto's geleverd met all season banden en hoeven deze dus niet gewisseld te worden.
Al onze auto's worden standaard uitgerust met all season banden. Hiermee kunt u in principe het hele jaar door blijven rijden.
Onderweg
Nee. Een groene kaart is niet verplicht in de EU-landen, Zwitserland, Liechtenstein, Noorwegen, Kroatië, Andorra en IJsland. In deze landen kan de politie via een centraal register nagaan of een voertuig verzekerd is.
Wij kunnen deze voor u opstellen en per mail aan u versturen. Neem hiervoor contact op met uw contactpersoon binnen PIM Lease.
Indien u uw kentekencard bent verloren of niet meer kunt vinden kunnen wij een nieuwe voor u aanvragen bij het RDW. Neemt u hiervoor contact op met uw contactpersoon bij PIM Lease. Houdt u er rekening mee dat de kosten voor een nieuwe kentekencard wordt doorbelast aan de lessee (contractpartner).
Neem spoedig contact op met PIM Lease via 050-2115678 of via info@pimlease.nl Wij blokkeren uw verloren pas en vragen een nieuwe pas voor u aan zodat u uw tankbeurten weer kunt afrekenen.
Neem zo spoedig mogelijk contact op met PIM Lease via 050-2115678 of info@pimlease.nl. Wij blokkeren uw verloren pas en vragen een nieuwe pas voor u aan zodat u uw tankbeurten weer kunt afrekenen.
Alles over uw leasecontract
Bij het inleveren van de auto ontvangen wij graag het kentekenpasje, de reservesleutels en de mee geleaste accessoires. U wordt van te voren op de hoogte gebracht waar u uw leaseauto in moet leveren. Het is aan te raden hier zelf bij aanwezig te zijn.
Het is ook mogelijk om de auto over te nemen. Uw adviseur bij PIM Lease kan hiervoor een berekening maken.
Iedereen met een geldig rijbewijs mag in de leaseauto rijden. U dient dit wel te overleggen met uw werkgever, aangezien deze contractpartner is.
Uw leaseauto is standaard verzekerd zonder eigen risico voor Wettelijke Aansprakelijkheid (WA) – schade en een laag eigen risico voor casco schade. Daarnaast is deze standaard uitgebreid met een Schadeverzekering Inzittenden (SVI). Indien de schade door een ander is toegebracht en deze gegevens bekend zijn, dan verhalen wij die schade voor u bij de tegenpartij. U betaalt in dit geval geen eigen risico.
Indien gewenst kan de verzekering worden uitgebreid met een Schadeverzekering Inzittenden (SVI).
Elektrisch leasen
Ja, dat kan. Het is mogelijk om een laadpaal bij u thuis of op kantoor mee te financieren in uw maandelijkse leasebedrag. Onderhoud- en installatie van de laadpaal is hier bij inbegrepen.
Afhankelijk van de vorm van uw leasecontract, krijgt u ook een laadpas. Hiermee kunt u onderweg laadpunten activeren en afrekenen.
Het percentage bijtelling is afhankelijk van wanneer de leaseauto geregistreerd is. Is dit nog in 2019 geweest, dan betaalt u 4% bijtelling. Voor alle auto's met een registratie in 2020 geldt een bijtellingspercentage van 8%.
Shortlease
Shortlease is de flexibele en kortdurende vorm van zakelijke operational lease. Shortlease contracten lopen minimaal 1 maand en zijn per dag opzegbaar.
Shortlease geeft u de mogelijkheid om voor kortere tijd een auto te leasen. Dat is met name handig als u tijdelijk een werknemer in dienst heeft of een project voor bepaalde tijd heeft.
Voor Shortlease geldt dat we zorgen dat u snel op weg kunt, in veel gevallen zelfs de volgende dag al. Is de auto van uw wensen niet op voorraad, dan zorgen we voor een passend alternatief.
Operational lease
Er bestaan twee soorten van operational lease. Op deze wijze is het mogelijk om de manier van leasen perfect af te stemmen op de behoeften en wensen van jouw onderneming. De leaseauto staat hierdoor niet bij jou op de balans. Jij betaalt wel maandelijks de btw en bent alleen verantwoordelijk voor de kosten van het gebruik.
We maken een onderscheid tussen full operational lease en netto operational lease. Hieronder leggen we het verschil uit.
Full operational lease
Dit is een alles-in-één oplossing, waarbij alle kosten die er gemaakt worden met betrekking tot de leaseauto zijn opgenomen in het contract. Je betaalt een vast bedrag per maand en de leasemaatschap is verantwoordelijk voor alle kosten, zoals onderhoud, reparatie, banden, schadeafhandeling, verzekering, pechhulp, vervangend vervoer, motorrijtuigenbelasting, rente en afschrijvingskosten. Soms bestaat er de mogelijkheid om brandstofkosten in het contract op te nemen.
Netto operational lease
Het verschil met bovenstaande leasevorm is dat je zelf verantwoordelijk bent voor een aantal kosten. Je least een auto, maar je regelt en betaalt zelf onder meer de verzekering, het onderhoud, reparaties. De overige voordelen blijven gewoon van kracht; je hoeft geen grote investering te doen en de auto komt niet op je balans.
Bij sale en lease back verkoop je je eigen wagenpark aan PIM Lease. En vervolgens lease je deze direct weer van ons terug! De voordelen: je kapitaal komt vrij in liquide middelen je profiteert direct van alle gemakken van een (full) operational lease contract.
Heb je hier interesse in? Neem contact met ons op en dan bepalen we eerst samen de waarde van je wagenpark. Daarna stellen we een contract voor het leasen van de auto’s op. Daarmee maken we een zakelijke autolease zo makkelijk mogelijk voor u.