pim veelgestelde vragen

Vind hier het antwoord op de meest gestelde vragen. Staat het antwoord op uw vraag niet in het overzicht, neem dan contact op.

Schade melden

Heeft u schade gereden, dan gaan wij dat voor u oplossen. Eenzijdige schade meldt u eenvoudig via +31 50 211 5678. Wij zorgen dat het vervolgens zo snel mogelijk afgehandeld wordt.

In geval van een aanrijding hebben we een volledig ingevuld Europees schadeaangifteformulier nodig. Deze kunt u direct naar ons adres sturen of via een scan in de mail. Foto’s helpen ons bij het afwikkelen van de schade.

Wij nemen de zorg voor de afhandeling vanaf daar van u over en houden u op de hoogte van de voortgang.

Letsel- of loonschade kunt u ook bij ons melden, wij dragen dit voor u over aan onze partner.

Brandstofdeclaratie indienen

Uw brandstofdeclaratie kunt u mailen naar Sebastiaan Kok (sebastiaan@pimlease.nl). Hij zorgt voor de verdere afhandeling hiervan via Travelcard.

Bekeuring afhandelen

Indien wij een bekeuring ontvangen, zullen wij deze rechtstreeks naar de berijder sturen. Deze komt dus automatisch uw kant op, u hoeft niks te doen. Wel moet u deze zelf betalen.

Brandstofpas bestellen

Bij PIM Lease maken we gebruik van Travelcard. Indien deze niet bij uw contract in zit, kunt u deze alsnog aanvragen. Indien u niet zelf over uw contract gaat, kunt u dit doen via de persoon die hier binnen uw organisatie verantwoordelijk voor is.  In geval van diefstal of verlies kunnen wij een nieuwe pas voor u bestellen. Neem contact met ons op voor verdere afhandeling.

Onderhoud en reparatie

Als berijder van een leaseauto bent u verantwoordelijk voor het tijdig laten uitvoeren van onderhoudsbeurten. De regels en instructies hiervoor staan beschreven in het onderhoudsboekje van uw leaseauto. Controleer voor uw eigen veiligheid regelmatig de motorolie, koelvloeistof en ruitenwisservloeistof.

Voor periodiek onderhoud en reparatie aan uw leaseauto maakt u zelf een afspraak bij een merkdealer bij u in de buurt. De merkdealer vraagt de onderhoudsbeurt of akkoord voor de reparatie aan bij PIM Lease via het communicatiesysteem (ROB-systeem).

Laat het onderhoud aan uw leaseauto tijdig uitvoeren, volgens de richtlijnen en het schema in het onderhoudsboekje van uw leaseauto. Zo weet u zeker dat u binnen de garantierichtlijnen blijft.

Pech

Als u met uw leaseauto langs de weg komt te staan kunt u het best direct met onze alarmcentrale bellen. Binnen Nederland, maar ook in de rest van Europa helpen zij u weer op weg. De alarmcentrale is 7 dagen per week, 24 uur per dag te bereiken via:
+31 85 077 8215.

De alarmcentrale is 7 dagen per week, 24 uur per dag te bereiken via +31 85 077 8215.

APK

U bent zelf verantwoordelijk voor het tijdig laten uitvoeren van de APK. Uiteraard informeren wij u hier van te voren over.

Lease contract

Einde contract

Bij het inleveren van de auto ontvangen wij graag het kentekenpasje, de reservesleutels en de mee geleaste accessoires. U wordt van te voren op de hoogte gebracht waar u uw leaseauto in moet leveren. Het is aan te raden hier zelf bij aanwezig te zijn.

Het is ook mogelijk om de auto over te nemen. Uw adviseur bij PIM Lease kan hiervoor een berekening maken.

Toegestane bestuurders

Iedereen met een geldig rijbewijs mag in de leaseauto rijden. Wel maken we hier van tevoren afspraken over.

Verzekering

Uw leaseauto is standaard verzekerd zonder eigen risico voor Wettelijke Aansprakelijkheid (WA) – schade en een laag eigen risico voor casco schade. Daarnaast is deze standaard uitgebreid met een Ongevallen Inzittenden Verzekering (OIV). Indien de schade niet voor de verzekering van uw leaseauto is, dan verhalen wij die schade voor u bij de tegenpartij.

Indien gewenst kan de verzekering worden uitgebreid met een Schadeverzekering Inzittenden (SVI).