050 211 56 78

pim Veelgestelde vragen

Vind hier het antwoord op de meest gestelde vragen. Staat het antwoord op jouw vraag niet in het overzicht, neem dan contact op.
Direct een onderhoud of reparatie afspraak inplannen? 

Plan afspraak

 

 

Waar heb je een vraag over?

Acute hulp

Bel 085- 077 8215, je wordt direct doorverbonden met de alarmcentrale. De alarmcentrale is 7 dagen per week, 24 uur per dag te bereiken. Indien noodzakelijk zal er een berger worden ingeschakeld om jouw auto af te slepen. Neem aansluitend zo spoedig mogelijk contact met ons op.
Bel 085 - 077 8215, je wordt direct doorverbonden met de alarmcentrale. Binnen Nederland, maar ook in de rest van Europa helpen zij jou weer op weg. De alarmcentrale is 7 dagen per week, 24 uur per dag te bereiken.

Schade, diefstal & pech onderweg

Heb je schade gereden, dan gaan wij dat voor jou oplossen. Eenzijdige schade meld je eenvoudig via +31 50 211 5678. Wij zorgen dat het vervolgens zo snel mogelijk afgehandeld wordt. In geval van een aanrijding hebben we een volledig ingevuld Europees schadeaangifteformulier nodig. Deze kun je direct naar ons adres sturen of via een scan in de mail. Foto’s helpen ons bij het afwikkelen van de schade. Wij nemen de zorg voor de afhandeling vanaf daar van je over en houden je op de hoogte van de voortgang. Letsel- of loonschade kun je ook bij ons melden, wij dragen dit voor je over aan onze verzekeringspartner.
Als je met uw leaseauto langs de weg komt te staan kun je het best direct met onze alarmcentrale bellen. Binnen Nederland, maar ook in de rest van Europa helpen zij je weer op weg. De alarmcentrale is 7 dagen per week, 24 uur per dag te bereiken via +31 85 077 8215.
Neem direct contact op met het VAR: 055- 7410001 en informeer je contactpersoon bij PIM Lease. Het Vermiste Auto Register registreert uw auto als gestolen zodat deze bekend wordt bij de landelijke opsporingsdiensten.
Heb je ruitschade? Dat is al vervelend genoeg. Gelukkig heeft PIM Lease hier een coulante oplossing voor. Ruitreparaties zijn voor jou als berijder kosteloos. Wanneer een voorruit vervangen moet worden als gevolg van steenslag dan geldt er een gehalveerd eigen risico. In geval van ruitschade kun je contact opnemen met 123RUIT.nl via www.123RUIT.nl of op telefoonnummer 088 - 1850 500.

Brandstof & Bekeuringen

Je brandstofdeclaratie kun je mailen naar Sebastiaan Kok (sebastiaan@pimlease.nl). Hij zorgt voor de verdere afhandeling hiervan via Travelcard.
Bij PIM Lease maken we gebruik van Travelcard. Indien deze niet bij je contract in zit, kun je deze alsnog aanvragen. Indien je niet zelf over jouw contract gaat, kun je dit doen via de persoon die hier binnen jouw organisatie verantwoordelijk voor is. In geval van diefstal of verlies kunnen wij een nieuwe pas voor jou bestellen. Neem contact met ons op voor verdere afhandeling.
Indien wij een bekeuring ontvangen, zullen wij deze namens jou voldoen. Wij sturen u een kopie van de bekeuring toe en belasten deze, inclusief administratiekosten, aan jou door.
Indien je bezwaar wilt maken tegen een beschikking dan dien je allereerst een machtiging op te vragen bij PIM Lease aangezien PIM Lease kentekenhouder van de auto is. Wanneer er rechtsboven, op de door jou ontvangen beschikking, de letter M staat vermeld dan kun je online jouw bezwaar indienen met jouw Digi-D. Meer informatie tref je aan op https://www.om.nl/onderwerpen/verkeersboete. Wil je liever een brief schrijven om beroep te maken, dan tref je meer informatie aan via: https://www.cjib.nl/ik-wil-met-een-brief-bezwaar-maken-tegen-mijn-verkeersboete. Hiervoor heb je een machtiging nodig, welke je bij ons op kunt vragen. Deze dien je toe te voegen bij jouw bezwaar.

Onderhoud

Voor periodiek onderhoud en/of reparatie aan uw leaseauto mag je zelf een afspraak maken bij een merkdealer bij jou in de buurt. Daarnaast kun je ook contact opnemen met een vestiging van Bosch Car Service naar keuze, zij hebben een landelijk dekkend netwerk van garagebedrijven. Maak online een afspraak. De dealer kan vervolgens akkoord aanvragen bij PIM Lease voor het uit te voeren onderhoud, reparatie en/of vervangende auto.
Als berijder ben je verantwoordelijk voor het tijdig laten uitvoeren van de APK. Een geruime periode voor de vervaldatum ontvang je van ons een e-mail met het verzoek de APK keuring in te plannen. Indien uw mailadres niet bij ons bekend is informeren wij uw werkgever / de contractant hierover.
In principe worden al onze leaseauto's geleverd met all season banden en hoeven deze dus niet gewisseld te worden. Heb je winterbanden in je leasecontract? We brengen je vroegtijdig op de hoogte van het wisselen van de banden.
Heb je winterbanden in je contract? Vanaf oktober kan je wisselen naar winterbanden en in het voorjaar vanaf maart wissel je weer terug naar zomerbanden. Vanuit PIM Lease brengen we je vroegtijdig op de hoogte van het wisselen van de banden.

Onderweg

Nee. Een groene kaart is niet verplicht in de EU-landen, Zwitserland, Liechtenstein, Noorwegen, Kroatië, Andorra en IJsland. In deze landen kan de politie via een centraal register nagaan of een voertuig verzekerd is.
Wij kunnen deze voor jou opstellen en per mail aan je versturen. Neem hiervoor contact op met uw contactpersoon binnen PIM Lease.
Indien je jouw kentekencard bent verloren of niet meer kunt vinden kunnen wij een nieuwe voor je aanvragen bij het RDW. Neem hiervoor contact op met je contactpersoon bij PIM Lease. Houd er rekening mee dat de kosten voor een nieuwe kentekencard wordt doorbelast aan de lessee (contractpartner).
Neem spoedig contact op met PIM Lease via 050-2115678 of via info@pimlease.nl Wij blokkeren uw verloren pas en vragen een nieuwe pas voor je aan zodat u uw tankbeurten weer kunt afrekenen.
Neem zo spoedig mogelijk contact op met PIM Lease via 050-2115678 of info@pimlease.nl. Wij blokkeren je verloren pas en vragen een nieuwe pas voor je aan zodat u uw tankbeurten weer kunt afrekenen.

Alles over uw leasecontract

Bij het inleveren van de auto ontvangen wij graag het kentekenpasje, de reservesleutels en de mee geleaste accessoires. Je wordt van te voren op de hoogte gebracht waar je jouw leaseauto in moet leveren. Het is aan te raden hier zelf bij aanwezig te zijn. Het is ook mogelijk om de auto over te nemen. Jouw adviseur bij PIM Lease kan hiervoor een berekening maken.
Iedereen met een geldig rijbewijs mag in de leaseauto rijden. Je dient dit wel te overleggen met uw werkgever, aangezien deze contractpartner is.
Jouw leaseauto is standaard verzekerd zonder eigen risico voor Wettelijke Aansprakelijkheid (WA) – schade en een laag eigen risico voor casco schade. Daarnaast is deze standaard uitgebreid met een Schadeverzekering Inzittenden (SVI). Indien de schade door een ander is toegebracht en deze gegevens bekend zijn, dan verhalen wij die schade voor u bij de tegenpartij. Je betaalt in dit geval geen eigen risico. Indien gewenst kan de verzekering worden uitgebreid met een Schadeverzekering Inzittenden (SVI).

Elektrisch leasen

Ja, dat kan. Het is mogelijk om een laadpaal bij u thuis of op kantoor mee te financieren in uw maandelijkse leasebedrag. Onderhoud- en installatie van de laadpaal is hier bij inbegrepen.
Afhankelijk van de vorm van jouw leasecontract, krijg je ook een laadpas. Hiermee kun je onderweg laadpunten activeren en afrekenen.
Het percentage bijtelling is afhankelijk van wanneer de leaseauto geregistreerd is. Is dit nog in 2021 geweest, dan betaal je 12% (tot 40.000) bijtelling. Voor alle auto's met een registratie in 2023 geldt een bijtellingspercentage van 16% (tot 35.000). Vraag je leaseadviseur voor meer informatie.

Shortlease

Shortlease is de flexibele en kortdurende vorm van zakelijke operational lease. Shortlease contracten lopen minimaal 1 maand en zijn per dag opzegbaar.
Shortlease geeft je de mogelijkheid om voor kortere tijd een auto te leasen. Dat is met name handig als je tijdelijk een werknemer in dienst heeft of een project voor bepaalde tijd heeft.
Voor Shortlease geldt dat we zorgen dat u snel op weg kunt, in veel gevallen zelfs de volgende dag al. Is de auto van uw wensen niet op voorraad, dan zorgen we voor een passend alternatief.

Operational lease

Er bestaan twee soorten van operational lease. Op deze wijze is het mogelijk om de manier van leasen perfect af te stemmen op de behoeften en wensen van jouw onderneming. De leaseauto staat hierdoor niet bij jou op de balans. Jij betaalt wel maandelijks de btw en bent alleen verantwoordelijk voor de kosten van het gebruik.
We maken een onderscheid tussen full operational lease en netto operational lease. Hieronder leggen we het verschil uit. Full operational lease Dit is een alles-in-één oplossing, waarbij alle kosten die er gemaakt worden met betrekking tot de leaseauto zijn opgenomen in het contract. Je betaalt een vast bedrag per maand en de leasemaatschap is verantwoordelijk voor alle kosten, zoals onderhoud, reparatie, banden, schadeafhandeling, verzekering, pechhulp, vervangend vervoer, motorrijtuigenbelasting, rente en afschrijvingskosten. Soms bestaat er de mogelijkheid om brandstofkosten in het contract op te nemen. Netto operational lease Het verschil met bovenstaande leasevorm is dat je zelf verantwoordelijk bent voor een aantal kosten. Je least een auto, maar je regelt en betaalt zelf onder meer de verzekering, het onderhoud, reparaties. De overige voordelen blijven gewoon van kracht; je hoeft geen grote investering te doen en de auto komt niet op je balans.
Bij sale en lease back verkoop je je eigen wagenpark aan PIM Lease. En vervolgens lease je deze direct weer van ons terug! De voordelen: je kapitaal komt vrij in liquide middelen je profiteert direct van alle gemakken van een (full) operational lease contract. Heb je hier interesse in? Neem contact met ons op en dan bepalen we eerst samen de waarde van je wagenpark. Daarna stellen we een contract voor het leasen van de auto’s op. Daarmee maken we een zakelijke autolease zo makkelijk mogelijk voor u.